Wytańcz sobie zgrabną sylwetkę

Ćwiczenia na siłowni szybko cię nudzą, a każda minuta na bieżni trwa w nieskończoność? Nie, wcale nie jesteś skazany/a na życie z nadwagą. Szukając dla siebie treningu odchudzającego, zbyt rzadko bierzemy pod uwagę taniec. A szkoda, bo to bardzo skuteczny (i bez wątpienia najprzyjemniejszy) sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, redukcję tkanki tłuszczowej i wymodelowanie ciała.

Tanecznym krokiem do idealnej wagi

Taniec to jedna z najbardziej dynamicznych aktywności, która szybko podnosi tętno, dzięki czemu przyspiesza spalanie tłuszczu. Zmienna intensywność ruchu (szybkie kombinacje zwykle przeplatają się z krokami w wolniejszym tempie) przyspiesza metabolizm i sprzyja modelowaniu sylwetki. W zależności od wybranego stylu, w ciągu godziny, można spalić od 250 do nawet 500 kalorii. Tutaj znajdziesz kalkulator, który obliczy, ile kalorii spalisz, wybierając przy swojej wadze konkretny rodzaj tańca.

Ponadto tańcząc:

  • ujędrniasz i uelastyczniasz skórę
  • wzmacniasz mięśnie brzucha, ramion i pleców
  • wysmuklasz mięśnie nóg, w szczególności ud
  • modelujesz i unosisz pośladki
  • poprawiasz kondycję fizyczną i postawę

Taniec niejedno ma imię

Oferta zajęć tanecznych jest bardzo szeroka. Jeśli nie wiesz, na jaki styl się zdecydować… przejrzyj własną playlistę. Muzyka, której słuchasz to najlepsza podpowiedź. Uwielbiasz latynoskie rytmy? Wybierz sambę, salsę lub bachatę. Najchętniej słuchasz reggae? Zapisz się na dancehall. Na twojej playliście króluje pop? Poszukaj zajęć z tańca nowoczesnego, który łączy elementy disco dance, hip hopu, jazzu i tańca klasycznego.

Jeśli natomiast lubisz ruch do muzyki, ale nie interesuje cię nauka konkretnego stylu, wybierz zumbę. To forma zajęć fitness inspirowana tańcami latynoamerykańskimi o charakterze interwałowym z elementami treningu siłowego oraz kardio. Proste choreografie wykonuje się w rytm dynamicznej muzyki, dzięki czemu momentalnie tracisz rachubę czasu i… nawet do 600 kalorii podczas jednych zajęć. Naprzemienność szybkich i wolnych ruchów przyspiesza spalanie tłuszczu, świetnie modeluje sylwetkę i wzmacnia mięśnie całego ciała. Dodatkową zaletą zumby jest jej uniwersalność. To zajęcia dobre dla wszystkich, bez względu na płeć i wiek. Nie musisz też znać żadnych kroków – wszystkiego nauczysz się na zajęciach.

­­­

Tańczę, więc jestem

Taniec nie tylko odchudza. Okazuje się, że ma on także zbawienny wpływ na mózg. Naukowcy z Albert Einstein College of Medicine odkryli, że chroni on przed demencją zdecydowanie skuteczniej niż jakakolwiek inna forma aktywności fizycznej. Taniec zwiększa bowiem neuroplastyczność mózgu, m.in. w obszarach odpowiedzialnych za pamięć długotrwałą. Właśnie dlatego wykorzystuje się go w różnych formach terapii zajęciowej, a nawet w leczeniu choroby Parkinsona.

Ruch zsynchronizowany z muzyką poprawia nastrój – pod wpływem tańca podnosi się poziom serotoniny („hormonu szczęścia”) a jednocześnie obniża się poziom kortyzolu (hormonu stresu). Właśnie dlatego jest to idealna forma aktywności dla osób cierpiących na depresję i inne zaburzenia nastroju. Ponadto taniec zwiększa pewność siebie, pomaga walczyć z kompleksami i nieśmiałością, uczy wyrażać siebie, rozwija poczucie rytmu. Może już czas, by zagościł na dobre także w twoim życiu?